sexta-feira, setembro 17

Mexican festival/ Festival Mexicano

I really, really wanted to go to Mexico, but we decided to stay in USA a little longer and enjoy California. Instead of going on my exotic trip to Mexico City, we decided to eat Mexican food as much as we could!

Eu queria muito, muito, muito ir para o Mexico. Nos estavamos tao pertinho, e as piramides sempre me intrigaram e me fascinaram...
Ao inves de embarcar nessa exotica jornada, nos decidimos ficar na California e para diminuir a minha frustracao, nos nos jogamos de cabeca nas delicias da culinaria Mexicana!



On the side of the road, I ate the most amazing ceviche...

Na beira da estrada, eu me deliciei com o autentico ceviche (peixe cru)



Very close to the Sequoia National park, we found another Mexican restaurant. fabio eat huge burritos and of course, drank lots of Mexican beers.

Pertinho do Parque Nacional das Cecoias, nos encontramos um outro restaurante mexicano. Fabio se esbaldou com os burritos, e claro, com as cervejas Mexicanas.

Add caption




Of course, being a good girl, I stuck with orange juice!

E eu, boa menina que sou, fiquei no suquinho de laranja. Nao, mentira! Fiquei no SUCAO de laranja...



Mexican food varies by region, because of local climate and geography and ethnic differences among the indigenous inhabitants and because these different populations were influenced by the Spaniards in varying degrees.


A comida Mexicana varia muito de regiao para regiao, por causa do clima, da geografia e das diferencas etnicas dos indios nativos do pais, alem da influencia dos Espanhois, na epoca da colonizacao.






As a marketing professor, Fabio was doing some research:

Grupo Modelo is a large brewery  in Mexico, It has 63% of the Mexican beer market, and exports beer to the United Kingdom, United States and Canada.

Como professor de marketing, Fabio nao deixou de fazer sua pesquisa:

O Grupo Modelo e uma grande cervejaria Mexicana. Ela domina 63% do mercado de cervejas do Mexico e exporta para o reino Unido, Estados Unidos e Canada.






From his facial expression, I believe he approved the lot that was sold to USA

Pela expressao dele, o carregamento destinado aos Estados Unidos passaram pelo controle de qualidade





And the research continues...

E a pesquisa de mercado continua...

Um comentário:

  1. I like some mexican food, quesadillas and taco but I hate avocado lol. luv pics!

    Kisu!

    ResponderExcluir